Werken aan werving in Brussel
Werken aan werving in Brussel
Nieuw communicatiemateriaal
In de loop van 2022 wordt inburgering verplicht in Brussel. Als voorbereiding zetten we extra in op het werven van inburgeraars. We ontwikkelden nieuw communicatiemateriaal, waaronder een vernieuwde website in 14 talen.
“In onze wervingscommunicatie zetten we de inburgeraar centraal”, legt Fons uit. “Op onze website spelen we in op hun noden en vragen. Die aanpak trekken we door in al ons communicatiemateriaal. Alle teksten zijn meertalig en zijn in eenvoudige taal herschreven. Ze tonen de voordelen van een inburgeringstraject bij bon.”
Videogetuigenissen
Daarnaast laten we oud-inburgeraars aan het woord over hun ervaringen. Aan de hand van authentieke verhalen tonen we hoe zij hun weg en hun plaats vonden in hun nieuwe thuisstad. “Deze ambassadeurs maken nieuwkomers warm om voor een inburgeringstraject bij bon te kiezen”, aldus de bon-verantwoordelijke.
“Inburgeraars vertellen hun verhaal in een warme videoboodschap. Die getuigenissen geven de toekomstige inburgeraars een realistisch en hoopvol beeld. Net als hun voorgangers hebben zij ook alle mogelijkheden om zich helemaal thuis te voelen in Brussel. Bon wijst hen daarbij de weg en ondersteunt hen in hun zoektocht.”