Werken aan werving in Brussel

Brussel is met inwoners van 183 nationaliteiten een superdiverse samenleving. We werken er onder de lokale merknaam bon. De Brusselse inburgeraar kan kiezen tussen een Nederlandstalig inburgeringstraject bij bon en een Franstalig bij drie andere onthaalbureaus. “We willen ons als een sterk merk neerzetten om nieuwkomers te overtuigen om voor ons aanbod te kiezen. Daar maakten we in 2021 werk van”, zegt bon-verantwoordelijke Fons Ravijts.

Werken aan werving in Brussel

Werken aan werving in Brussel

Brussel is met inwoners van 183 nationaliteiten een superdiverse samenleving. We werken er onder de lokale merknaam bon. De Brusselse inburgeraar kan kiezen tussen een Nederlandstalig inburgeringstraject bij bon en een Franstalig bij drie andere onthaalbureaus. “We willen ons als een sterk merk neerzetten om nieuwkomers te overtuigen om voor ons aanbod te kiezen. Daar maakten we in 2021 werk van”, zegt bon-verantwoordelijke Fons Ravijts.

 

Foto Nayan

Nieuw communicatiemateriaal

In de loop van 2022 wordt inburgering verplicht in Brussel. Als voorbereiding zetten we extra in op het werven van inburgeraars. We ontwikkelden nieuw communicatiemateriaal, waaronder een vernieuwde website in 14 talen.

“In onze wervingscommunicatie zetten we de inburgeraar centraal”, legt Fons uit. “Op onze website spelen we in op hun noden en vragen. Die aanpak trekken we door in al ons communicatiemateriaal. Alle teksten zijn meertalig en zijn in eenvoudige taal herschreven. Ze tonen de voordelen van een inburgeringstraject bij bon.”

DELEN